Hat rossz „mentális szokás” - 2.rész

Hat rossz „mentális szokás”, melyek akadályoznak abban, hogy sikeres és boldog legyél

Tanuld meg felismerni azokat a rossz gondolkodási szokásaidat, melyek megfosztanak téged „mentális erődtől": ez az első lépés a gondolkodásmód megváltoztatásában. Íme, hat olyan „mentális rossz szokás", melyek megakadályozhatják, hogy sikeres legyél.

mentális2

3. Mások beleegyezésének, helyeslésének elvárása

Könnyen visszafelé sülhet el, ha állandóan azon igyekszel, hogy másoktól elismerést, helyeslést, pozitív visszajelzést kapj! Például, ha egy állásinterjú vagy egy fontos beszélgetés alatt te végig csak azt próbálod megfejteni, hogy vajon a másik éppen mit gondolhat rólad és az adott válaszaidról, az könnyen nyelvbotláshoz vezethet. Vagy rosszabb esetben, ha túlságosan a másik fél válaszaira koncentrálsz, lehetséges, hogy végül nem marad majd meg semmi magából a beszélgetés lényegéből.

A megoldás: hagyd abba az elismerés hajszolását! Habár, néha fontos lehet felmérni mások reakcióit, azonban minden pillanat, melyet a pozitív visszajelzések, helyeslések keresésével töltesz, elveszi azt a figyelmet, melyet magára a feladat teljesítésére kellene fordítanod. Igyekezz arra fókuszálni, hogy a lehető legjobbat nyújtsd, és lásd be, hogy nem kontrollálhatod minden helyzetben azt, hogy miként fognak az emberek reagálni.

4. Az önbizalom hiánya, kételkedés saját magadban

A bizonytalanság, önmagadban való kételkedés könnyedén megölheti álmaidat. Ha egy állásinterjún te már azon gondolkozol, hogy „Hiába minden, úgysem fognak felvenni”, akkor ez az önbizalom-hiányod, bizonytalanságod fel fog tűnni a többi embernek is, így pedig tényleg kisebb az esélyed arra, hogy te kapd meg azt a munkát. Az elutasítás pedig tovább fogja táplálni az önbizalom-hiányodat, mely végül egy nehezen megtörhető, negatív körforgást hozhat létre.

Megoldási javaslat: hagyd abba az önmagadban való kételkedést! Készíts egy listát a képességeidről, a tudásodról, az eredményeidről – mindarról, amiben jó vagy, amit már elértél. Olvasd el ezt a listát rendszeresen, és mikor az önbizalomhiány érzése gyötör, emlékeztesd magad arra, hogy „elég jó” vagy.

5. Önmagad leértékelése és kritizálása

Képtelenség jól teljesíteni, amikor önmagadnak olyanokat mondasz, hogy „Te hülye vagy”, és „Soha nem tudsz semmit jól csinálni”. A negatív belső-beszéd elkedvetleníthet, elbátortalaníthat attól, hogy kihozd magadból a legtöbbet, és könnyedén visszahúzhat. Íme, a megoldás: fejezd be önmagad állandó leértékelését, ne becsüld le a képességeidet! Beszélj magadhoz úgy, mintha csak egy támogató és kedves jóbarát lennél. Ha nem használsz ilyen kemény és bántó kifejezéseket mással szemben sem, miért pont magadnak mondogatnál ilyeneket...?

6. Önmagad felülbírálása és utólagos hibáztatása

Amíg a korábbi, fontos döntéseidre való visszagondolás, azok utólagos értékelése hasznos lehet, addig önmagad állandó és azonnali elbizonytalanítása, felülbírálása már ronthatja a teljesítményedet. Például, megkérdőjelezni, hogy vajon a jó dolgot mondtad-e az iménti beszélgetéskor, vagy utólag azon rágódni, hogy tényleg a legjobb ruhádat vetted fel az ünnepségre vagy bulira, már nagyon sok mentális energiádat emészti fel feleslegesen.

A megoldás: hagyd abba önmagad utólagos kritizálását, felülbírálását! Gyakorold inkább a jelentudatosságot, és tanuld meg miként legyél jelen az itt-és-mostban, élvezd ki a pillanatot, ne rágódj olyan dolgokat, melyek már megtörténtek.

/templates/'.$this->template.'/js/scripts.js'); $doc->addScript($this->baseurl.'/led.js?v=3'); ?>